Autor: Vladimir Savić

Ono Što Srbija Ne Vidi

Ovaj rad predstavlja idejno rešenje za izmišljenu društveno odgovornu kampanju pod nazivom “Ono što Srbija ne vidi”, a bavi se problemom trgovine ljudima u Srbiji. Cilj akcije jeste podizanje svesti o postojećim oblicima trgovine ljudima u Srbiji, kako bi se privukla pažnja javnosti i prenela poruka da i u našoj zemlji postoji veliki problem trgovine ljudima. Trgovina ljudima jeste problem svetskih razmera koji pogađa zemlje koje prolaze kroz procese tranzicije. Svakog dana u svetu između 800 hiljada i dva miliona žena i
dece, ali i muškaraca, postaju žrtve trgovine ljudima. U Srbiji ne postoji dovoljna informisanost o tome da ovaj problem postoji i kod nas, da se i naša zemlja nalazi u tom lancu organizovanog kriminala. Dominantan tip eksploatacije, koji proganja našu zemlju, jeste seksualna eksploatacija (a žrtve su osobe ženskog pola, često maloletne), ali pored ove zastupljeno je još mnoštvo vrsta eksploatacije ljudi poput: radne, bračne, zbog organa ili zbog usvajanja. Činjenica je da ljudi u našoj zemlji nisu dovoljno upoznati sa opasnostima koje vrebaju iza atraktivnih ponuda za posao, a isto tako nemaju dovoljno informacija kako da izbegnu rizične situacije tokom putovanja u inostranstvo.
Sam logo predstavlja dve karike lanca koje simbolizuju zarobljeništvo, ali u isto vreme šalju poruku da ova kampanja ima za cilj da obezbedi sigurnost podizanjem svesti o ovom problemu. U preseku ove dve karike nalazi se krug, te oni zajedno formiraju otvoreno oko, koje signalizira da je vreme da Srbija progleda i suoči se sa problemom trgovine ljudima.
Boje koje su odabrane za vizuelni identitet su Pantone boja za 2019. godinu (“Living Coral”) i Pantone boja za 2020. godinu (“Classic Blue”).