Autor: Marija Anđelković

Učešće na konkursu za redizajn logoa avio kompanije “To Montenegro”

O logou
Imajući u vidu da je ideja nove avio-kompanije ‘To Montenegro’ redizajn već postojećeg logoa, želela sam da ga pre svega osvežim sa bojama koje se nalaze na zastavi Crne Gore (skr. CG) i dodam simbol od istorijskog značaja – crnogorsku kapu. Logo se sastoji od orla, kape i slova ’M’. Sam znak je orao na čijoj se glavi nalazi autentična kapa. Ona predstavlja deo crnogorske narodne nošnje koja se prvi put pojavljuje u doba Petra I.Pored toga što prati dobar deo istorije ona takođe budi emociju u nama. Istraživanjem logoa raznih avio-kompanija, shvatila sam da novi logo zaista treba da bude čitljiv, prepoznatljiv i lako pamtljiv. CG ima bogatu istoriju, prelepo more i planine, plantaže, vinograde, i nastanjuje je ogroman broj ptica. Ideja je bila uvrsiti više simbola koji bi bili povezani sa nazivom i državom. Početno slovo naziva ‘Montenegro‘ (it. Crna Gora) je bilo idealno rešenje za znak. Inspiracija je bila ujedno i Lovćen planina. Dobila je naziv ‘Crna planina‘ zbog bogate flore i faune koja ujedno ima ogromnu ulogu u formiranju nacionalnog i kulturnog identiteta crnogorskog naroda. Na Crnoj planini se nalaze kuća, muzej i mauzolej Petra II Petrovića Njegoša, poznatog crnogorskog vladara, vladike, pesnika i filozofa. Dela Petra II se svrstavaju u red najznačajnijih dela crnogorske književnosti i zbog toga je kapa dobila još jednu simboliku. Deo slova M ima takozvani ‘zavijutak‘ kao ključan detalj na svakoj crnogorskoj nošnji. Ova narodna nošnja važi za jednu od najlepših i najatraktivnijih nošnji na svetu, te je bilo neizbežno ubaciti deo veza u sam znak. Takozvani crnogorski zlatovez predstavlja posebnu dvostranu tehniku šivenja veza koji daje izgled pletenice kao i zbog činjenice da veći broj dijagonalnih ukrštanja i preplitanja daje čvrstinu. Smatra se za jednu od pet najznačajnijih svetskih ukrštenih vezova u svetu.